Ženy na rodičovské zakládají e-shopy: inspirujte se nebo k nim běžte nakoupit
V poslední době je velmi časté, že ženy během rodičovské dovolené začínají nové projekty, mění kariéru a mnohdy si zakládají vlastní e-shop. Nejen pro ně byla určená březnová konference Mamafest plná inspirace, reálných příběhů i zdrojů, kde hledat informace.
Na Mamafestu přednášela například Petra Uharček, která má e-shop s originální tvorbou jako přivýdělek, ale třeba také Lucie Šálená. Na jejím e-shopu Chytrá opička koupíte různé hračky pro děti.
Uvažujete o otevření vlastního e-shopu? Chcete prodávat na internetu? Čtěte dál, kde jsme připravili pár tipů. Určitě se vám budou hodit nejen do začátku.
Rozmyslete si, jak se bude obchod jmenovat
Zpravidla nejtěžší věc. Vaši fantazii totiž bude hodně brzdit volná doména. Potřebujete doménu, nejlepší s příponou .cz.
Tip: Zkontrolujte si, jestli už dané jméno nepoužívá jiná firma s podobným zaměřením a nemá na něj ochrannou známku.
Název byste měli být schopní lehce vyslovit i napsat, dávejte si pozor na obecná slova. Jméno jako sportovní obchod vás nijak neodliší od stovek dalších sportovních obchodů. Zkrátka chce to taky něco unikátního.
Jméno půjde těžko změnit, dejte si na výběru záležet. Poraďte se s lidmi, co máte kolem sebe, hledejte inspiraci na internetu, nebo si najděte odborníka, který vám pomůže.
Založení e-shopu
Jakmile se začnete rozhlížet po nějakém e-shopovém řešení, zjistíte, že máte na výběr:
- Koupit šablonu a využít takzvané opensource řešení. Nevýhodou však je, že sice zaplatíte “jen pár set nebo tisíc za jednu šablonu”, která ale nebude přesně odpovídat vašim představám a vy s velkou pravděpodobností investujete desítky hodin do práce programátora. Bude vás to stát čas a ve finále i mnohem více peněz.
- Nechat si e-shop udělat na míru – doporučuji jen těm, co mají do začátku investici několika desítek nebo set tisíc. Zároveň si sestavili výborný podnikatelský plán, konzultují projekt s odborníky. Zkrátka to myslí vážně a chtějí středně velký/větší e-shop.
- Využijte jednoduchého pronájmu. Pronájem e-shopu u nás nabízí například Je to spolehlivá firma, která je jedničkou na českém trhu. Využívá ji u nás asi čtvrtina e-shopů. Na výběr máte několik variant, dokonce můžete využít i pronájmu zcela zdarma, pokud budete mít jen několik produktů na prodej.
Marketing
Jedna věc je e-shop založit, což se vám skutečně může povést v rekordním čase. Druhá věc je začít prodávat, uspět v konkurenci velkých e-shopů a vytvořit si komunitu věrných zákazníků.
To vše je věc, která vyžaduje nejen vlohy k tomu, abyste uměli zákazníkovi dobře poradit a posloužit, ale také toho, jak se zorientujete ve světě on-line marketingu. Dobrá zpráva je, že sledovat trendy musí každý, tahle oblast se rychle mění a vy tak ostatní rychleji dohoníte.
Kde hledat kvalitní zdroje?
- v on-line magazínech jako je například Podnikatel,
- inspirativní jsou videa na Mladém podnikateli,
- poradit se můžete na webu Jak podnikat,
- můžete si stáhnout příručku e-shopaře.