Zakládáte e-shop? A jak to bude s marketingem?
Založit si e-shop jako zdroj obživy nebo jen tak pro radost a pro drobný přivýdělek, to je sen mnoha lidí. Jakmile vymyslíte, s čím byste mohli obchodovat, přichází na řadu zásadní otázka – jak bude probíhat marketing a propagace vašich služeb a kdo se o to všechno postará? Máme pro vás tipy, jak tento oříšek rozlousknout.
Čas, schopnosti, zkušenosti… Máte je?
Pokud jste už k marketingu nějakým způsobem „přičichli“, máte ponětí o tom, co všechno je potřeba udělat proto, abyste na internetu nezapadli mezi stovky e-shopů a abyste se od všech ostatních odlišili, potom můžete s klidem na duši spustit svůj marketing sami.
+ úspora financí, – stojí to čas
Druhou možností je svěřit marketing a propagaci e-shopu marketingové agentuře s arzenálem profesionálů, kteří dobře vědí, jak na to, abyste zaznamenávali úspěchy, získávali nové a nové zákazníky a dokázali si udržet ty stávající.
+ úspora času, – něco to stojí
Můžete být soběstační, stačí se to naučit
Zvláště začínající provozovatelé e-shopů mají pocit, že ušetří, když si budou marketing od začátku dělat sami. Špatně realizovaný marketing je ale může rychle dostat hluboko pod nulu a veškeré investice jsou ten tam.
Právě tito provozovatelé e-shopů zároveň hledají cenově dostupné řešení. Nemají obvykle příliš financí na to, aby platili agenturám měsíčně sumy, které sotva vydělají. Řešením může být některý z kurzů internetového marketingu, vyzkoušet můžete například poměrně nový emarketingovykompas nebo jiné. Na takových kurzech se naučíte základy toho, co musíte pro dobro svého e-shopu udělat.
Obětujte čas, nebo finance
Jedno z toho si zkrátka vybrat musíte, protože e-shop bez vhodného marketingu je mrtvý e-shop. Můžete si například nechat několik měsíců marketing dělat od agentury, něco se přiučit a potom vzít všechno do vlastních rukou. Přiučte se třeba na http://www.emarketingovykompas.cz/!