Triky a tipy do začátku podnikání aneb Nedělejte zbytečné chyby
Lezou vám na nervy příkazy věčně nespokojeného šéfa? Nebaví vás vstávat každý den v pět ráno, abyste už o půl sedmé stáli nastoupení v kanceláři a probírali se seznamem denních úkolů? Chodili domů za tmy a večer nemohli usnout kvůli nedokončeným úkolům, které na vás druhý den v práci čekají? A co takhle pověsit roli zaměstnance jednou pro vždy na hřebík a vrhnout se na kariéru podnikatele? Máme pro vás 5 praktických rad a tipů, jak se vyhnout základním chybám při rozjezdu.
1. Začínáte podnikat bez špetky nadšení
Rozjet podnikání, to není jen tak. Potřebujete nejen zkušenosti a nějaký ten základní kapitál, ale také nadšení a chuť vyzkoušet něco nového. Pokud začínáte podnikat stylem „Buď to vyjde, nebo ne“, dopustili jste se první a zásadní chyby. Pusťte se do podnikání s chutí a vervou a nebojte se vystoupit ze své komfortní zóny. Uvidíte, že to bude stát za to!
2. Nemáte dostatek finančních prostředků
Založit firmu lze dnes již od jedné koruny. Pokud si ovšem myslíte, že nejvíce finančních prostředků „spolkne“ základní kapitál společnosti, jste na omylu. Pokud nemáte dostatek finančních prostředků, do vlastního podnikání se nepouštějte. Uvědomte si totiž, že i když třeba nic nevyrábíte, musíte vyčlenit dostatek financí na marketingovou podporu, ale třeba i služby daňového poradce, účetní, případně osoby, s nimiž budete v rámci podnikání spolupracovat.
3. Všechno znáte pouze teoreticky
Nastudovat informace o zakládání společnosti na internetu nebo si sehnat někoho, kdo vám společnost za nějaký ten poplatek se vším všudy založí, není ani zdaleka všechno. Během podnikání na vás budou čekat mnohem zapeklitější situace, které budete nuceni operativně řešit. Jednat se může o nejrůznější druhy účetních či daňových povinností. V takovém případě vám zběžně nastudované poučky nepostačí.
4. Vybíráte si špatné společníky
Podnikání to je věda. Jen málokdy to zvládnete sami bez pomoci druhých. Při výběru společníků si ale dávejte pozor. Mějte totiž na paměti, že s přítelem či partnerem se pohádáte a po několika dnech nebo týdnech tiché domácnosti či vzájemného komunikování opět fungujete. U obchodních partnerů a společníků je situace o něco složitější. Taková jedna neshoda může pověsit celé vaše snažení na hřebík.
5. Nepřicházíte s ničím novým
Nedali jste tu práci a nenašli díru na trhu. Stále dokola kopírujete zajeté produkty či služby, o které už lidé pomalu, ale jistě ztrácí zájem. Abyste byli ve svém podnikání opravdu úspěšní, je potřeba přijít s unikátním konceptem, který v našich podmínkách nemá obdoby. Vsaďte na neotřelé nápady, unikátní řešení a snažte se nezapadnout mezi konkurenci do šedi stereotypu a oživte podnikatelské prostředí novým nápadem!