Proč používat CRM systém?


Současný přístup k podnikání staví na péči o zákazníky. Základním nástrojem strategie customer relationship managementu je vhodně zvolený CRM systém. Díky této aplikaci budete mít všechny důležité informace na dosah ruky a zároveň si užitečnými funkcemi usnadníte rutinní činnosti.

Mít perfektní přehled o kontaktech je alfou a omegou dlouhodobé spolupráce a oboustranné spokojenosti. Proto při výběru CRM systému zvažte, zda odpovídá vašim specifickým požadavkům. Jinými slovy: CRM software musí disponovat funkcemi, kterými vám ušetří spoustu času a práce.

Udržet si stávající klientelu je obvykle mnohem levnější než akvizice nových zákazníků. Podaří-li se vám zamezit odlivu klientů ke konkurenci, pravděpodobně přinesete firmě podstatně větší zisk, než kdybyste své úsilí směrovali získávání nových. Péče o stávající i potenciální klienty však vyžaduje přehlednou databázi se všemi potřebnými daty. Umožní vám automatizaci mnoha úkonů a v mnoha oblastech zefektivní podnikání.

Udržet zákazníka spokojeného není tak složité

S kvalitním CRM systémem jsou péče o zákazníky a poznávání jejich potřeb mnohem jednodušší. Software vám umožní třídění do skupin, přiřazování informací, filtrování na základě vybraných vstupních kritérií či kategorií a mnohé další funkce, na základě kterých nabídnete adekvátní produkty a služby.

Moderní CRM systémy nejsou pouhými databázemi klientských informací – usnadňují také marketing (např. zasílání newsletterů), plánování a vyhodnocování reklamních kampaní. Jde o silné nástroje, se kterými lze podnikání posunout na další úroveň.

Co je CRM systém již víte, ale měli byste vědět také to, že je vhodné zohlednit přívětivost uživatelského rozhraní a jednoduchost ovládání. Příliš složitý systém s nelogicky rozmístěnými prvky by vás při práci naopak brzdil. Pokud používáte e-mailový klient MS Outlook, přečtěte si, jak ho propojit s profi CRM systémem.

Podobné články...