O zákazníky v online podnikání se musí bojovat
Zákazníky ve svém podnikání můžete získávat několika způsoby. Dalo by se říci, že všechny prodejní kanály nejsou doposud známy. Každému však vyhovuje něco jiného, pokud jste doposud měli největší příjem zákazníků ze sociálních sítí, můžete k tomu přidat další prodejní kanály a zjistit tak, zda by se vám v jiných segmentech nevedlo lépe. Jestliže vám sociální sítě přivedou rekordní počet zákazníků za měsíc, neznamená to hned, že je to nejlepší kanál. To zjistíte jedině testováním, a to všech kanálů.
Sociální sítě aneb seznamte se
Nebudeme vám lhát, že jsou sociální sítě slabým prodejním kanálem. Pokud máte dobře nastavenou reklamu a kvalitní zboží nebo službu, budou sociální sítě vaším obrovským kamarádem při cestě za úspěchem. Marketing je potřeba provádět pořád, bez ohledu na to, jestli vám vydělává či nikoli. To stejné platí o sociálních sítích. Umístit čas od času příspěvek nikoho nezabije. Instagram vám navíc může získat zákazníky zadarmo, pomocí hashtagu. U Facebooku je to komplikovanější, na druhou stranu však správně nastavená reklama dokáže své.
Dalším prodejním kanálem, který má potenciál po celém světě a jeho užívání nic nestojí je YouTube. Nahrávání videí v podnikatelské branži dnes není výjimkou. Nikdy nevíte, kdo se na vaše video podívá nebo kdo ho bude sdílet na sociálních sítích. Máte-li zajímavý produkt, propagujte jej pomocí videí.
Doporučení: Online marketing je těžká disciplína a nejste úplně one-man-show, tak doporučujeme využít marketingovou agenturu, minimálně s konzultací. Digitálních agentur najdete v ČR desítky, proto vybírejte ideálně tak, že zavoláte a pobavíte se o možnostech spolupráce a uvidíte. Nejlepší jsou jinak samozřejmě reference.
Internetová prezentace
Co by to bylo za podnikání bez internetové prezentace. Ta by měla být bezesporu u všech druhů podnikání. Pokud slouží pouze jako vizitka, nic se neděje. Nemáte-li zatím peníze na vývoj a lidi, kteří by vám stránky propagovali, může internetová stránka posloužit jako tzv. kniha ukázek a referencí. Opět je to o tom, že nikdy nevíte, kdo na vaše stránky zavítá.
Internetové stránky patří mezi další prodejní kanál, prostřednictvím kterého lze získávat zákazníky. V neposlední fázi je dobré zaregistrovat se na různá podnikatelská fóra a zajímat se o danou problematiku. Pokud občas přihodíte příspěvek, všimnou si vás. Následně je už jen otázka času, kdy se s vámi dají do řeči. Kontakty jsou nezbytnou součástí získávání zákazníků.
Existuje mnoho různých platforem na tvorbu webu, některé jsou jednoduché a určené pro začátečníky, jiné jsou složitější a určené pro profesionály. Mezi nejčastěji používané platformy na tvorbu webu patří:
Časté platformy na tvorbu webu
- WordPress – Nejpopulárnější platforma na tvorbu webu s mnoha pluginy a šablonami, které umožňují snadnou tvorbu a správu webu. Je vhodná pro všechny typy webů, od blogů po podnikatelské stránky.
- Wix – Velmi populární platforma pro tvorbu webu s intuitivním rozhraním a mnoha funkcemi, včetně editoru webových stránek „drag and drop“, předem navržených šablon a integrací sociálních médií.
- Joomla – Platforma na tvorbu webu s mnoha funkcemi, jako jsou uživatelské účty, blogy, fóra a kalendáře. Je vhodná pro vytváření složitých webů a online aplikací.
- Webnode – taková česká krabicová klasika, se kterou se řada firem setkala.
Tyto platformy jsou široce používány pro tvorbu webů a jsou dostupné ve všech cenových kategoriích. Vybrat správnou platformu na tvorbu webu závisí na vašich potřebách a požadavcích, stejně jako na vaší technické způsobilosti.