Jaký přínos mají webové notifikace?
Webové notifikace mají celou řadu výhod. Jaké to jsou a proč se staly notifikace důležitou součástí marketingu? Od roku 2015 se tento pojem stal skutečným fenoménem.
Větší aktivita čtenářů
Od roku 2015, kdy se notifikace poprvé objevily, již ušly velkou cestu. Webové push notifikace od té doby stále budují svou pozici na trhu a mnohdy se stávají důležitým marketingovým artiklem. Blogy, e-shopy, nebo třeba zájmové weby, se tímto způsobem zasazují o to, aby měly větší zapojení návštěvníků webu. Díky webovým pushkám se daří zapojit fanoušky, zákazníky i čtenáře. Čím jsou pushky typické?
Přínos o klienta
Rozhodně se nejedná o žádný nevyžádaný spam, kterého se klient nemůže zbavit. S nechtěnou reklamu notifikace nemají pranic společného. k jejich odběru se totiž klient zavazuje zcela dobrovolně. Příjemce je tedy dostává rád, přinášejí mu přidanou hodnotu a sám si je přeje. Notifikace tak nekončí ve spamu. Tento produkt také není možno blokovat pomocí ad blockerů. A kdy se vlastně objeví?
Řádek pro notifikace
Když klient souhlasí s odběrem notifikací, pushka se mu zobrazí v řádku, který je pro notifikace určen. A zobrazí se tam i v případě, když nemá zrovna prohlížeč otevřený. Zobrazuje se také v době, kdy klient navštěvuje jiný web, nejen ten váš. Jak vlastně notifikace smysluplně využít?
Příklady z praxe
Push notifikace mají svůj význam například tehdy, kdy se chystáte zákazníkovi připomenout, že si do košíku vložil zboží. Můžete tak klienta stimulovat k dokončení nákupu. Kromě toho se mu budou zobrazovat také třeba vaše nabídky, které mají časové omezení. Sportovní weby takto oznamují svým odběratelům dílčí výsledky, letecké společnosti zase nové nabídky často využívaných letových spojů.
Notifikace jsou důležitý marketingový nástroj, s jehož pomocí lze dosáhnout kýženého výsledku – konverze, kterou u vás váš klient provede.