Jak uspět s malým pivovarem? Držte se 5 základních pravidel
Téměř pět set. Tolik minipivovarů v minulých letech vyrostlo v naší malé zemi a zanedlouho se jejich počet přes magickou hranici přehoupne. Přesto je na trhu dostatek místa pro další podniky, které se chtějí svézt na vlně popularity piva z maloprodukce a zařadit se mezi úspěšné lokální značky. Pokud je založení malého pivovaru jedním z vašich budoucích plánů, mějte na paměti, že budete muset dodržet určité zásady. Zaručený recept na úspěch neexistuje, ale když si vezmete k srdci následující tipy, riziko krachu snížíte na zanedbatelné minimum.
1. Vařte pivo jako profesionálové
Úspěšné malé pivovary neváhaly s investicí do kvalitního vybavení. Na levné pivovarské stroje rovnou zapomeňte a pořiďte si špičkové zařízení pro pivovary, které vám umožní výrobu prvotřídního piva bez zbytečných starostí a kompromisů. Dobrou volbou jsou pivovary Braumeister.
2. Pohlídejte si kvalitu vody
Ani to nejlepší zařízení pro pivovary nedokáže vyrobit chutný produkt z vody s nevyhovujícím složením. Naštěstí pro vás můžete základní ingredienci upravit pomocí filtrů a speciálních přísad. Ještě předtím ji pošlete na rozbor a zjistěte, zda vyhovuje standardům jakosti.
3. Podnik otevřete na frekventovaném místě
Co ze stylového minipivovaru, když do něj nikdo nechodí? Pokud ho otevřete v místě, kde lišky dávají dobrou noc, na očekávané zvýšení tržeb zapomeňte. Výběr lokality je naprosto klíčový. Stejně jako dobrý marketing.
4. Pro zákazníky dělejte více než konkurence
Moderní pivař touží po zážitcích. V podniku se chce cítit jako doma a vyžaduje, aby se obsluha chovala na úrovni. Zároveň baží po informacích, které souvisí s výrobou piva. A určitě nepohrdne slevou nebo malým dárkem pro dítě – dorazí-li společně s rodinou.
5. Nabízejte své pivo i v jiných podnicích
Nevyužívat výrobní kapacitu minipivovaru by byl ekonomický hřích. Pivo, které nestačíte prodat ve vlastním podniku, distribuujte po okolí. Zcela jistě najdete pravidelné odběratele, jen si ohlídejte, aby byly sudy skladovány v optimálních podmínkách a nedošlo ke snížení kvality produktu.