„Hledám investora do podnikání“ Zn. Rychle a bez komplikací!
Jak najít investora? Konečně jste si splnili svůj velký sen a vrhli se do podnikání. Ať už hodláte podnikat v oboru služeb nebo plánujete na trh uvést zbrusu nový produkt, hned v prvopočátku budete řešit jeden zásadní problém. Tímto problémem jsou jak jinak, než finance. Míříte-li do banky, s největší pravděpodobností zde nepochodíte. Banky totiž začínajícím podnikatelům půjčují pouze sporadicky. Samozřejmě, že můžete bankovního úředníka oslnit takovým podnikatelským plánem a záměrem, za který by se nemusel stydět ani sám Jordan Belfort, v drtivé většině případů vám banka bohužel vstříc nevyjde. A pokud nemáte dostatečné množství vlastních prostředků, budete s největší pravděpodobností hledat investora do podnikání. Jak na to? Prozradíme vám na následujících řádcích!
Krok č. 1 – důležité je zjistit si maximum dostupných informací
O tom, kde najít investora pro svůj projekt, je na internetu poměrně velké množství článků. Proto je důležité vyhradit si dostatek času a dát si tu práci s procházením a čtením jednotlivých textů. Jelikož se informace poměrně liší, je lepší čerpat z vícera zdrojů, které je nutno následně ověřovat.
Krok č. 2 – kdo může váš projekt financovat?
Možností, jak sehnat investora je poměrně velké množství. Existuje několik portálů, které se přímo specializují na vztah mezi investorem a začínajícím podnikatelem. Na tyto stránky stačí zadat jakousi obdobu inzerátu, v němž potenciálním investorům popíšete, v čem je konkrétně váš projekt unikátní a tím dáte prostor k jejich vyjádření. Kontaktovat vás následně mohou soukromou zprávou nebo na uvedenou e-mailovou adresu.
Krok č. 3 – projekt, který nelze odmítnout
Pokud vyrukujete s podnikatelským záměrem, který se v našich končinách objevil již nespočetněkrát, nikoho tím příliš nezaujmete a o potenciálních investorech to platí dvojnásob! Hlavní je zvolit si správný obor podnikání, v němž není konkurence příliš veliká. Nebo jednoduše přijít s naprostou bombou a unikátním projektem, který nemá obdoby. Ve své podstatě lze ovšem tvrdit, že unikátní projekt lze udělat prakticky z jakéhokoli podnikatelského záměru. Stačí jen vědět jak na to, vyzdvihnout pozitiva a přesvědčit investora, že se jedná o šanci, jež se v budoucnu již nemusí opakovat.
Krok č. 4 – vzájemná chemie musí fungovat i v byznysu
Žádný investor si s vámi neplácne tehdy, budete-li mu připadat nesympatičtí, působit nepříliš jistým dojmem nebo naopak z vás bude vyzařovat negativní energie a povýšenost. Snažte se proto zapůsobit hned na první dojem, který je v byznysu rozhodující. Ačkoli se tomuto často nepřikládá větší význam, i mezi investorem a podnikatelem musí panovat vzájemná „osobnostní chemie“. Bez ní to prostě nepůjde. V této souvislosti si nezapomeňte také přečíst článek o tom, jak s investorem vlastně jednat, který jsme pro vás zveřejnili již dříve.
Krok č. 5 – hledám investora na konkrétním místě
Investorem může být buďto jedna fyzická osoba, sdružení více osob, kterému se říká „investiční klub“, ale zajímavé finance můžete získat také z tzv. private equity fondů. Žádat o penízky navíc pochopitelně můžete také úřad práce, jenž vám může v ojedinělých případech poskytnout příspěvek na podnikání. A od věci není ani prozkoumat soupis dotací a grantů platný pro daný rok. K rukám začínajících podnikatelů a menších podniků je z Evropské unie soustředěno značné procento finančních prostředků, jež by bylo škoda nevyužít.
Pár slov závěrem
Jak lze tedy vyvozovat z výše uvedeného, možností, jak najít investora je opravdu nepřeberné množství. Stačí pouze vědět, jak na to!