Co může ovlivnit návštěvnost webové stránky?

Pokud chcete získat návštěvnost z vyhledávačů a to v neplacené, nereklamní formě, tak je třeba zmínit, že se budeme bavit především o přirozeném zdroji návštěvnosti z vyhledávačů Google a Seznam. Tímto oborem se zabývá SEO. Každý SEO specialista ví, že SEO ovlivňuje celá řada faktorů. Ty lze rozdělit na on-page faktory a na off-page faktory. Co se týče off-page faktorů, ty jsou o něco důležitější. Netýkají se přímo webové stránky, nenachází se přímo na stránce. Jsou to například takzvané zpětné odkazy. Pojďme se však zaměřit na on-page faktory, které se vyskytují přímo na stránce, tudíž úzce souvisí s obsahem, který je skutečně velice důležitý.

Mnoho začínajících SEO specialistů si myslí, že si nemusí pronajímat svého vlastního copywritera, že článek zvládnou napsat sami. Jenže to se šíleně pletou. Copywriter obstará obsahovou část, do níž vkusně zakomponuje klíčová slova, a SEO specialista se zaměří na samotné on-page faktory, které mu zajistí dobré místo v mnoha vyhledávačích.

Pojďme si říct, jaké on-page faktory jsou nejdůležitější.

Validní HTML kód

Velice důležité je mít validní HTML kód. Vyhledávací robot jenom díky validnímu HTML kódu v pořádku zaindexuje všechny vaše stránky. Pokud je HTML kód plný chyb, robot nebude indexovat vaše stránky. Drobné chyby nevadí, ale velké chyby způsobující mnohé problémy žádný vyhledávací robot neindexuje.

Optimální velikost kódu

Když jsme zmínili kód, je třeba mít na mysli, že by velikost kódu měla být optimální. Pokud vaše stránka bude moc velká, robot ji opět nezaindexuje. Optimalizujte ji tedy na rozumnou velikost. Ideální je, když bude mít do sedmdesáti kb.

H – nadpisy

Nesmí chybět ani nadpisy, tedy elementy H, které mají obrovskou váhu z pohledu každého vyhledávacího robota. Nesmí na stránce rozhodně chybět. V tomto elementu by měla být obsažena důležitá neboli hlavní klíčový slova, kvůli kterým optimalizace webu probíhá. Největší váhu mají nadpisy H1, H2 a jiné podobné nadpisy. Text tedy nejlépe strukturujte právě podle nadpisů či do nadpisů.

Obsah

Samotný obsah webové stránky, tedy textové vyjádření je alfou a omegou on-page faktorů, když pomineme technickou stránku webu. Obsah by měl být originální, hezky strukturovaný, čitelný a měl by obsahovat klíčové slova, které jsou šité na míru pro každou konkrétní cílovou stránku, tedy landing page.

Podobné články...