Správný název firmy? Zaručený klič podnikatelského úspěchu!
Co vás napadne jako základní předpoklad úspěšného podnikání? Dobrý nápad? Dostatek finančních prostředků? A co takhle Správný název firmy? Zaručený klič podnikatelského úspěchu!správně zvolený název firmy – čili její obchodní jméno? Řada začínajících, ale i zkušených podnikatelů právě volbu obchodního názvu dosti podceňuje. V mnohých případech však právě jméno rozhoduje o tom, zda se o vás potenciální klienti a zákazníci začnou zajímat či nikoli. Pojďme se podívat na10 nejúspěšnějších tuzemských a zahraničních firem a trošku statistiky, jenž je s jejich názvy neodmyslitelně spojená.
Proč je název firmy důležitý?
Jak vytvořit název firmy, který bude obchodně účinný? Jak docílit toho, aby si vás klienti a obchodní partneři bezpečně zapamatovali? Věřte, že postup není ani trochu jednoduchý. Pokud si nevíte s názvem rady, raději nestřílejte „slepými“ a využijte služeb profesionálních reklamních agentur a grafických studií, které se na tuto problematiku specializují. Pomohou vám s vytvořením obchodního názvu, stejně jako s logotypem nebo propagačními materiály, jež budou vaši firmu charakterizovat. Je pochopitelné, že služby těchto profíků nejsou zadarmo, věřte však, že tato investice se vám v průběhu podnikání mnohonásobně vrátí. Správně zvolené obchodní jméno vám pomůže proniknout na nové trhy. Zároveň se originálním, vtipným či netradičním názvem zapíšete do podvědomí široké veřejnosti.
Nejúspěšnější firmy roku 2014
A jak jsme slíbili na začátku, přinášíme vám žebříček 10 českých i zahraničních firem, které se staly v roce 2014 bezkonkurenčně nejúspěšnějšími. Úspěšnost je zde posuzována dle dosažených zisků, jelikož ovšem budete drtivou většinu znát, tak nám dáte za pravdu, že jméno, potažmo název firmy, sehrává v její minulosti, současnosti, ale i budoucnosti značnou roli. Ale nyní zpět ke slibovanému žebříčku:
TOP 10 nejúspěšnějších českých firem
- ŠKODA AUTO, a.s.
- ČEZ a.s.
- AGROFERT, a.s.
- RWE Supply & Trading CZ, a.s.
- UNIPETROL, a.s.
- FOXCONN CZ s.r.o.
- Energetický a průmyslový holding, a.s.
- ČEPRO, a.s.
- MORAVIA STEEL, a.s.
- Eni Česká republika, s.r.o.
TOP 10 nejúspěšnějších zahraničních firem
- Apple
- Coca Cola
- IBM
- Microsoft
- GE Money Bank
- Samsung
- Toyota
- McDonald’s
- Mercedes Benz
Troška statistiky na závěr
Pokud se detailně zaměříte na nejúspěšnější zahraniční firmy, pak můžete vypozorovat několik zajímavých skutečností a statistik. Průměrná délka názvu firmy je v zahraničí 7 znaků. 90 % všech zahraničních názvů firem má do 13 písmen. U nás jsou trendy poněkud jiné. Obecně lze říci, že mezi deset nejúspěšnějších českých firem se probojovali jak společnosti, které se délkou obchodího názvu inspirovaly v zahraničí, tak ty, které sázejí na historii a regionální příslušnost.
Jaké zásady platí pro tvorbu názvu firmy?
Obecně by neměl být název firmy delší, než 2 slova. Ideální je jednoslovný název do 10 znaků. Volte takové názvy, které mají maximálně 4 slabiky. Nejvhodnější variantou jsou ovšem tříslabičné názvy. I zde proto platí staré známé přísloví – všeho s mírou. Dlouhý název může být sebevíc sofistikovaný, ovšem úspěch vám u zákazníků ani potenciálních klientů s největší pravděpodobností nezaručí.