Jak vybudovat vlastní značku na internetu
Pojďme se dnes podívat na to, jak vypadá tvorba e-shopu po technické stránce. Jak jste již jistě zaregistrovali, prodávajících stránek existuje tolik, že v podstatě zahltili celé vyhledávače. V nabité konkurenci se zdá takřka nemožné uspět. Něco takového ovšem není pravda, když se budete řídit alespoň základními pravidly, nebude vás budování brandu ani stát obrovské částky. Zadarmo to samozřejmě nebude, avšak s pomocí tohoto článku si dokážete sami obstarat i úkony, o kterých se vám předtím ani nesnilo.
První kroky
Jako první si musíte zaregistrovat doménu a zařídit webhosting, což ovšem připomínám jenom proto, abyste neodflákli výběr názvu vašich stránek, který je více než podstatný. Následuje výběr vhodné šablony. Vybrat si nějakou, jež není na internetu zadarmo, je určitě lepší e-shop řešení. Proč? Jelikož jde o mnohem profesionálnější práci, uzpůsobenou pro projekty velmi podobné tomu vašemu. A také návštěvník stránek bude více zaujat, přeci jenom vídat na desítkách domén stále stejné šablony je pro uživatele internetu únavné. Jakmile tedy máte základní podobu, pusťte se do úprav. Nahoru přidejte logo, slogan, název firmy. Následně vyrobte přehledné záložky, ve kterých se každý vyzná. Třeba jejich výběr ukažte i nějakému známému, aby vám řekl, zda by věděl, kde u vás má hledat, když něco potřebuje.
Obsah je král
Následně poctivě vyplňte i patičku webu, na tu se poměrně často zapomíná. Potom se můžete pustit do vytváření jednotlivých stránek pro produkty. Dodejte kupci potřebné informace a dostatek kvalitních fotografií. Až budete vyplňovat sekci “O nás”, nepište tam prosím, kdy se kam vaše firma přestěhovala a kolik měla zaměstnanců. Tyto informace nikoho moc nezajímají. Raději vůbec takovou záložku nezakládejte. Nebo ji vyplňte zajímavým obsahem, třeba inspirativním příběhem. Mít vlastní e-shop je zkrátka dřina, která však stojí za to.