Nepodceňujte outdoor reklamu. I v dnešní době může být klíčová
Kvůli moderním technologiím se často zapomíná na tradiční formy propagace. Patří mezi ně také outdoor reklama, hezky česky venkovní reklama. Ačkoliv není ideální pro všechny, z hlediska budování či posilování značky a lokálního cílení může být velmi efektivní. Velkou výhodou je, že ji nelze zakázat, jako je tomu u reklamních bannerů na webu, ale ani vypnout jako v případě spotu v televizi či na YouTube. Některé typy outdoor reklamy jsou navíc poměrně levné.
Chcete-li svou firmu zviditelnit, neměli byste možnosti venkovní reklamy podceňovat. Outdoor reklama může mít mnoho podob (např. billboardy, plakáty, plachty, citylight vitríny atd.) a jejím hlavním rysem je, že na potenciální zákazníky působí nepřetržitě.
Outdoor reklama je vhodná jak pro krátkodobé kampaně, tak pro dlouhodobou propagaci firmy. Cílení není obtížné, podnikatelé mohou snadno oslovit například řidiče, rodiče menších dětí, studenty apod.
Prvním krokem je návrh
Než se outdoorová reklama dostane do ulic, musí se vyrobit. A ještě předtím navrhnout s ohledem na cílovou skupinu. Profesionální reklamní agentury obvykle nabízí full servis, který spočívá v realizaci návrhu a následném tisku či výrobě daného formátu.
Jakmile je reklama zhotovena, může se přistoupit k umístění. Ať už jde o výlepy plakátů či instalaci bannerů a billboardů, i tyto služby obvykle zajistí reklamní agentura. S čím vám nepomůže, je volba lokality – to je čistě na vás nebo na vašem marketingovém oddělení.
Znáte svou cílovou skupinu
Aby se vám venkovní reklama vyplatila, musíte ji dobře zacílit. V praxi to znamená vyhledat vhodné místo pro umístění. Například plakáty na akci pro mladé lidi umístit v blízkosti středních škol, produkty pro řidiče zase na billboardech v okolí cest.
Chcete-li se o možnostech outdoor reklamy dozvědět více, pokračujte na www.taproservis.cz.