Usnadněte si start podnikání. Jak na to?
Start podnikání je často zcela oprávněně považován za tu nejtěžší možnou část, která v tomto směru existuje. Pokud souhlasíte, jistě se vám budou hodit rady, jak si start podnikání co nejvíce ulehčit. Existuje několik věcí, nad kterými byste se právě vy měli důkladně zamyslet, a teprve poté může dojít k tomu, že začnete rozvíjet a realizovat váš nápad. Jaké věci to jsou a co vše je nutné udělat? Podívejte se společně s námi.
Začněte s Elevator Pitch
Že jste tento pojem ještě nikdy neslyšeli? V podnikání je poměrně důležitý. Nejedná se o nic jiného, než jednu větu, do které můžete shrnout vaše podnikání. Pokud to nedokážete, jenom málokdo dokáže snadno pochopit, co přesně vlastně děláte. Pokud máme být konkrétní, tak Elevator pitch se může týkat mnoha oblastí, jako je:
- Konkrétní profese
- Konkrétní služba
- Konkrétní činnost
Pokud máte nápad a chcete ho realizovat, zkuste ho popsat jednou jedinou větou. Tato věta by navíc měla být srozumitelná i lidem mimo váš obor, čímž dáte jasně najevo, že děláte něco, co se může hodit třeba právě i těmto konkrétním lidem.
Naučte se popsat i svého zákazníka
Vypilovali jste danou větu do naprosté dokonalosti a daný váš nápad dokážete popsat naprosto bez problémů, pomocí několika málo slov? Pokud ano, nezapomínejte také na možnost popisu vašeho zákazníka. Pokud chcete mít jednodušší start podnikání, je to dokonce nutnost. Musíte si jasně představit, kdo to bude, jaké má potřeby a cíle, co hledá a zda mu bude vyhovovat věc nebo služba, kterou nabízíte. Díky tomu získáte dokonalý profil vaší cílové skupiny. A právě na tu se zaměřujte primárně. Samozřejmě že se okruh zákazníků bude postupně rozšiřovat, ale dokonale popsaný ten ideální je naprostým základem.
Naučte se popsat i svůj produkt. I to usnadní start podnikání
Není to jenom zákazník, kterého byste se měli naučit popsat. Naučte se popsat také svůj produkt, jelikož i to je věc, která vám samozřejmě dokáže velmi dobře usnadnit start podnikání. Pokud budeme konkrétnější, tak musíme říci, že produkt by měl být popsán v podstatě jako vaše nabídka. Měl by jasně říkat, co přesně nabízíte, co vše daný produkt může přinést a jaké jsou jeho výhody, stejně jako nelze zapomínat ani na poslední věc, kterou je cena. Pokud takto svůj produkt popíšete, a to bez problémů, je to pro vás start rozhodně kladná informace, která vám mimo jiné říká to, že přesně víte, co prodáváte a proč tak činíte.
Zvolte správný marketing
Říká se, že dobrá služba nebo dobrý produkt se prodává zcela sám. Na jednu stranu to může být pravda, jelikož segment označovaný jako word of mouth je oblast, která je v marketingu považována za jednu z nejlepších. Jde o tom, že se jedná o propagaci tím způsobem, že si lidé o službě nebo produktu sami povídají. Nikdy byste ale neměli zapomenout na to, že na začátku je marketing velmi důležitý. Dnes dominují především online kanály, kam můžeme zařadit hlavně:
- Emailový marketing
- PPC reklamu
- Bannerovou reklamu
Možností ale může být ještě mnohem více a vždy bude záležet hlavně na vašem konkrétním produktu a službě. Zde musíme připomenout, jak důležité je mít v danou chvíli popsaného zákazníka i produkt, jelikož právě díky tomu budete mít jistotu v tom, že budete přesně vědět, jakým způsobem bude propagace tou nejlepší a jakou cestou bude skutečně ideální a také optimální se vydávat. Často platí, že tam kde se budete nabízet, byste se měli také propagovat.
Nebojte se ukázat
Start podnikání je často spojený i s tím, že se nebudete bát ukazovat. Jsou to především různé srazy, stejně jako to mohou být například i různá setkání, která jsou spojena s tím, že komunita může vzájemně diskutovat. Právě tato možnost může přinášet jednu velmi důležitou věc. Je to hlavně inspirace, stejně jako se může jednat i o motivaci. Pokud jste nováčkem, tak můžete získat i cenné rady, od těch zkušenějších. Opomíjet nelze ani to, že zde můžete najít i spolupráci nebo zakázky. Na samotném startu jasná volba.
Na druhou stranu dodejme i to, že chodit neustále na různé networkingy nemusí být nutně tak produktivní, jak si možná sami myslíte. Jaký je onen hlavní důvod? Je spojený s tím, že velmi mnoho času trávíte spíše přemýšlením a diskuzemi, než tím, že skutečně pracujete. Navíc dané srazy mohou v některých případech vytvářet iluze o tom, jak jste úspěšní a jak máte zajímavou službu nebo produkt. Realita ale může být zcela někde jinde. I na toto myslete.
Jděte jenom jedním směrem
Mnoho začínajících podnikatelů nemá na samotném startu jasno, jakým konkrétním směrem se chce vlastně ubírat. Pokud je to i váš konkrétní případ, je třeba, abychom i my byli konkrétní a poradili vám, že hned na samotném začátku je vhodné mít jasný směr, kterým půjdete. Důvod je v daném směru poměrně jasný a je spojený s tím, že realizovat více věcí, a každou dělat naplno, je poměrně komplikované. Ideální je start podnikání spojit s něčím, k čemu máte opravdu určitý vztah a máte v dané oblasti zkušenosti a znalosti.