5 tipů do začátku podnikání + citáty úspěšných
Už jeden známý klatovský podnikatel jednou prohlásil, že: „nejcitlivějším lidským orgánem je peněženka,“ a tomuto bonmotu dává za pravdu stále více českých podnikatelů, kteří se potýkají s větším či menším úspěchem. Patříte-li mezi podnikatelské začátečníky, jsou následující řádky určeny právě vám. Přinášíme vám řadu motivačních citátů a tipů, jak se vrhnout do podnikatelského světa tak, abyste se zde nějakou dobu udrželi a nebyli dlouhodobými hráči smeteni z hracího pole dříve, než to sami uznáte za vhodné.
Kvalita je nejlepší byznys plán. Tečka.
John Lasseter
Tip č. 1 – Přijďte s něčím unikátním. A kvalitním!
Objevit v dnešní době díru na trhu není ani trochu jednoduché. Pokud se kolem sebe podíváte, s největší pravděpodobností dospějete k názoru, že vše již bylo vynalezeno, prodává se nebo se s tím jednoduše obchoduje. Zkuste se ale zamyslet do hloubky – co konkrétně vám na současném trhu chybí. Co denně využíváte a bez čeho se neobejdete. Jakmile objevíte něco, v čem dokážete konkurenčně uspět, můžete se posunout k dalšímu kroku.
Být prvním na trhu není všechno. Ale mít důvěru zákazníků, to už je!
Stefan Perssons
Tip č. 2 – Věřte svému nápadu
A přesvědčte o něm i své zákazníky. Váš produkt či služba nemůžou fungovat bez toho, abyste do něj vložili vše – svůj čas, mentální kapitál, ale i srdce a touhu. Seznamte zákazníky s unikátností vašeho nápadu a stůjte si za ním v každém ohledu. Je nám naprosto jasné, že se občas objeví situace, kdy budete pochybovat nejen o svém produktu, ale též sami o sobě. Pokud se vám ovšem podaří tyto situace překonat, posunete se na vyšší mety, které vás dělí od vysněného cíle i úspěchu.
Nikdo nečte reklamy. Lidé čtou to, co je zajímá, což je občas i reklama…
Howard Luck Gossage
Tip č. 3 – Neopomínejte propracovaný marketing
Přesto, že se na nás reklama v dnešní době valí takřka ze všech stran, je důležité nepodcenit marketingový rámec a propagaci službu či produktu, který nově nabízíte. Nesnažte se ovšem své klienty a potenciální zákazníky „ubít“ reklamou. Propagujte svůj podnikatelský záměr nenásilně, rafinovaně a promyšleně. Cílená reklama s jasným vyzněním nikoho nezaujme. Jděte na to od lesa a nebojte se v případě potřeby oslovit zkušené profesionály, kteří již mají s moderními reklamními kampaněmi nemalé zkušenosti.
Není hanbou čestný neúspěch, ale strach z neúspěchu.
Henry Ford
Tip č. 4 – Nenechte se odradit neúspěchy!
A připravte se na to, že vás budou provázet celou dobu vašeho podnikatelského snažení. Ať už bude výsledný neúspěch sebetrpčí, nesmíte polevit a vzdát se svého snu. S každou překážkou se totiž stáváte silnějším a odolnějším. Žádný učený z nebe nespadl, to ale není důvod proč podnikatelské prostředí po prvním neúspěchu opouštět. Poučte se z vlastních chyb a pokračujte směle ve svém snažení dál!
Obklopte se nejlepšími lidmi, které najdete, delegujte zodpovědnosti a nepřekážejte.
Ronald Reagan
Tip č. 5 – Hlavně se nezbláznit!
Pokud nechcete, aby vás dravý podnikatelský svět úplně nesemlel, je potřeba se vybavit kromě trpělivosti, zodpovědnosti a odhodlání dostatkem zodpovědných a zkušených lidí, kteří vám mohou s businessem dennodenně pomáhat. Mějte na paměti, že dobrotu rozhodně nedělá podnikání v rodinných kruzích či v okruhu známých a přátel. Peníze jsou mocná zbraň a dokáží rozdělit i ty nejsilnější jedince.
Znáte nějaký motivační citát, kterým se sami řídíte? Podělte se o něj!