3 zajímavé nápady na podnikání při zaměstnání. Začněte s nimi třeba ještě dnes!
Jak vypadá den typického zaměstnance v Česku? Ráno vstane před šestou, narychlo do sebe nasouká gumový rohlík s máslem, který následně zapije kávou. Ještě poslepu se obleče do „pracovního“ a s telefonem u ucha a tabletem pod paží spěchá na nejbližší stanici tramvaje, autobusu nebo na parkoviště, kde na něj čeká jeho plechový miláček. Do práce dorazí tak akorát na čas, ledabyle se pozdraví se stejně „nadšenými“ kolegy a hned v prvních dveřích narazí na šéfa, který jej odmění hromadou úkolů, jejichž zpracování nepočká ani minutu. Po „vřelém“ přivítání zasedne za stůl své počítače, vyřizuje faktury, objednává zboží nebo služby, popřípadě se věnuje další neméně zábavné činnosti, u které si odkroutí svých osm hodin jen proto, aby se mu na výplatní pásce zjevila částka, jejímž prostřednictvím pokryje nejnutnější náklady na obživu a bydlení a jeho bankovní konto je opět na nule.
Změňte svůj život od základů
Našli jste se ve výše popsaném příběhu, jehož konec nemůže být za žádných okolností šťastný? Pokud máte podobné zaměstnání nebo pracovní povinnosti, které více, než s láskou děláte ze zvyku a s notnou dávkou znechucení, pak je potřeba zamyslet se nad tím, že je zde asi něco špatně. Nikdy jste netoužili po tom být svým vlastním pánem, pracovat tehdy, kdy vám to časové možnosti a denní harmonogram dovolí? Neprahli jste po samostatnosti, zodpovědnosti a pohodovém pracovním prostředí? Pokud na tyto otázky odvětíte něco ve smyslu, že: „určitě ano, ale…“, pak se zbavte veškerých předsudků a důvodů, proč „to“ nejde a nepřestávejte číst následující řádky. Máme pro vás totiž několik nápadů na podnikání, které můžete realizovat i při svém současném zaměstnání. Pohodlně se tedy usaďte, naše podnikatelská krasojízda právě začíná.
Tip č. 1 – Prodejte svůj hlas
Existuje spousta agentur a společností, které hledají nové talenty. Ne, na mysli teď opravdu nemáme postávání u mikrofonu a pění operní árie ani předvádění se v reklamních spotech nebo na divadelních prknech. Pokud máte zajímavou barvu hlasu, pak ji zkuste prodat. Ačkoli agentury, které vás nechají namluvit reklamní spot, u nás nejsou ještě tolik rozšířené, pokud se domluvíte anglicky, můžete si měsíčně přijít na zajímavé částky. Stačí nahrát nějakou vlastní ukázku a zaslat ji k posouzení odborné porotě.
Tip č. 2 – prodejte své myšlenky
Rádi píšete básničky, krátké příběhy nebo si občas zapíšete zážitky, na které jednoduše nechcete jen tak zapomenout? Proč se o ně nepodělit s ostatními čtenáři? Vytvořit si blog může dnes již každý a pravidelně zde přispívat sice vyžaduje notnou dávku sebekázně a motivace, výsledky vašeho snažení však mohou být zajímavě ohodnoceny. Založit si můžete buďto svůj osobní blog, na kterém se budete s ostatními čtenáři dělit o své zážitky a myšlenky nebo stránku, která se bude zaměřovat na určité téma (móda, zdravá strava, kosmetika apod.), které si mohou všimnout firmy, jež prodávají reklamu. Za umístění reklamního článku, banneru nebo jiného prvku vám pak mohou poskytnout zajímavou finanční injekci.
Baví vás natáčet videa nejrůznějších druhů? Sdílíte je s přáteli na Facebooku nebo jiných sociálních sítích? Co takhle se o ně podělit ještě dále? Místem, kde mají místo amatéři i zkušení profesionálové je oblíbený (prapůvodně) hudební portál YouTube. Pokud se vaše video zalíbí a vy se dostanete do podvědomí diváků, odměna vás nemine. Dle počtu zhlédnutí se odvíjí následná finanční částka, kterou vám společnost YouTube vyplatí. V prvopočátcích se žádnými závratnými sumami nepočítejte. Časem se ovšem může stát přivýdělek z těchto videí zajímavou formou finanční injekce.