3 tipy pro zahájení činnosti každé firmy
Teprve nedávno byla vaše firma zapsána do obchodního rejstříku? Je vaše podnikání prakticky v plenkách? To byste se právě teď měli zamyslet co dál. Než se totiž pustíte bezhlavě do podnikání, měli byste mít všechny kroky pečlivě promyšlené, abyste v budoucnu nemuseli vzpomínat na tuto dobu s tím, že jste měli udělat něco jinak. A co byste tedy měli konkrétně udělat před zahájením činnosti? Přečtěte si naše tři tipy, co byste měli udělat pro bezchybné zahájení činnosti vaší firmy.
3 tipy pro zahájení činnosti každé firmy
Tip č. 1: Výroba a první investice
V prvé řadě je důležitá hlavní činnost firmy. I když máte teď nejspíš pocit, že jste vymysleli naprosto bezkonkurenční možnost podnikání a že zákazníci čekají pouze na vás, nenechte se unést! Měli byste si řádně promyslet, na kolik procent bude v prvopočátcích běžet váš provoz. S tím souvisí i to, kolik budete mít v počátcích podnikání strojů či výrobních zařízení a zaměstnanců. Přesná čísla vám nikdo neporadí. Ta si prostě musíte stanovit sami, a to podle toho, jak vysoký je váš počáteční kapitál. Co vám ale můžeme s přesností poradit je, že rozhodně všechen počáteční kapitál ihned neinvestujte. Nechejte si nějaké finance do budoucna, kdy se vám taktéž budou hodit. Navíc nenechávejte provoz vaší firmy běžet hned v prvopočátcích na 100 %, nebude totiž už žádná možnost dalšího růstu.
Tip č. 2: Propagace
Jak firma bude postupně růst a získávat nové klienty, tak by se mělo zvyšovat i povědomí o vaší firmě, které byste měli budovat hned od prvopočátků. Ještě než se tedy pustíte do samotné výroby a podnikání, zamyslete se, pro koho jsou vaše výrobky či služby určeny. Na tuto cílovou skupinu se pak zaměřte, a to nejrůznějšími propagačními materiály. Nemusí se hned jednat o drahé televizní spoty, které navíc neosloví všechny potenciální skupiny zákazníků. Například kvalitní webové stránky nebo Facebookové stránky do začátku bohatě stačí. Pokud si s nimi poradíte sami, máte prakticky vyhráno, jelikož nebudete muset za to nikoho platit. Ovšem pokud nemáte s tvorbou internetových stránek či s jinou propagací žádné zkušenosti, budete se muset obrátit na odborníka, což jsou další peníze navíc, které se váží k prvnímu tipu – neinvestujte počáteční kapitál najednou. Peníze jsou prostě nejdůležitějším hnacím motorem všech firem, a pokud už po měsíci žádné nebudete mít, můžete se s růžovou budoucností prakticky ihned rozloučit. Propagace ale vůbec nemusí být drahá! Například výše zmíněné Facebookové stránky mohou být zdarma, pokud si je dokážete vytvořit sami. Nebo rozdávání letáčků může být za naprosto minimální náklady, jelikož si je můžete připravit sami a sami si je taktéž velice levně vytisknout.
Tip č. 3: Kvalitní práce
I když jste teprve začali a v oboru se rozhlížíte, měli byste hned od začátku odvádět tu nejkvalitnější práci. To se týká jak výroby, tak propagace, komunikace se zákazníky a následných vztahů se zákazníky. Své dobré jméno budujte hned od prvních dnů na trhu a snažte se vždy udělat jen co nejlepší dojem. I když to bude určitě velice těžké, rozhodně by se takto měli chovat i vaši zaměstnanci. Proto buďte zprvu při výběrových řízeních možná až přehnaně vybíraví a puntičkářští, ale jednou se vám to rozhodně vrátí! Každou chybu si totiž zákazníci až moc dobře pamatují a dávají to svým chování moc dobře najevo. Už právě proto byste měli vše pečlivě promyslet, jak bylo napsáno výše, a každý krok skutečně detailně naplánovat.
Shrnutí na závěr
Tyto rady se mohou zdát jako naprosto jednoznačné a známé, ovšem překvapilo by vás, kdybyste zjistili, kolik lidí se jimi neřídí. Nejedna firma už proto skončila v úpadku. Na druhou stranu vám ale nemusí ani všechny rady na světě zaručit, že váš podnik bude jednou prosperovat a vydělávat miliony.